torsdag 17 mars 2011

Nära men avlägset...

Idag var det dags för ett besök på vårdcentralen för att få en bedömning av en svensk doktor med avseende på mitt höga sockervärde. Jag var där förra veckan och lämnade ett blodprov så han gick igenom det och kollade på det som jag hade resultat på från Indien. Han sa att det inte var något fara. Visst det går upp en bit över gränsvärdena men det kommer ner ganska snabbt. Så enligt honom så behövde jag inte göra någonting. Funderade på att fira med att köpe en stor påse med smågodis men jag avstod ;-)

Förra helgen var vi till barnens stora glädje kanin-vakt åt kusinens kanin Moa. Den rastades varje dag inne på toaletten där golvet inte är så halt. Moa är en jättehärlig gosig och tillgiven kanin. Mira tyckte att det var kul att ha en kanin. Tur att man kan låna Moa.




Mira har ridit sin andra lektion på ridskolan. Sist på hästen Moni. Mira tycker att det är jobbigt att hon behöver träna och göra grejor hela lektionen som är 30 minuter. Jag leder henne än så länge.




Vi har varit hos Agnes också. "Vår" lilla Minishettis som vi hyr en dag i veckan. Mira red henne i ett år innan vi åkte och nu har Ellie fått ta över henne. Fast Mira kommer också få följa med, fast inte varje gång. I söndags var det dags att träffa ägaren och gå igenom och visa runt då hon har flyttat till ett nytt stall. Allt gick jättebra. Ellie tyckte att det var roligt. Speciellt att trava. Fast jag måste hålla i henne annars ramlar hon nog av. På vägen dit så sa Ellie att hon saknat Agnes så mycket att hon nästan började gråta.

kram

Lite bilder från vår sista dag i Bangalore. Inte så länge sedan men känns så avlägset...



Ellie ligger på värmning efter mycket badande.

Stålande sol på vårt hus

Hos Bhavani och lämnar massa grejor

Bhavanis kök

Lite släktingar var där för att spana på oss.

I väntan på incheckning.

Kusinen var med och hämtade på flygplatsen. Alla tre somnade på vägen hem.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad roligt att läsa om er nu, hur ni har det nu med. :-) vad skönt att ditt sockervärde är ok! :-) Jag skulle lätt firat med en godispåse.
    Härliga bilder från er resa, längtar du tillbaka? Jag kan tänka mig att det är ett fint minne och en härlig erfarenhet! Roligt med ridningen! Vilken fin säkerhetsväst Mira har, vart har du köpt den? Och Leia har likadana ridbyxor, men vi har haft overall hela vintern, trist men det har ju vart så kallt,kram kram

    SvaraRadera
  2. Vissa saker saknar vi men det är ganska skönt och roligt att vara hemma också.
    Jag beställde den från England men den finns här också. Dom hade den på hästaffären i Kungsbacka, Svensk ridsport heter den väll. Jag tror att märket är Reiver. Det var den enda som fanns i så liten storlek när Mira började rida när hon var 3 år :-) Hon har fått en egen hjälm också. Den verkar bra för det går att ställa in storleken på den så Ellie kan också ha den. Tycker att det var svårt att hitta en lånehjälm på ridskolan som satt riktigt bra. Jag såg ju en film på Leia när hon red som du lagt upp. Hon är ju helt grym! kram

    SvaraRadera