söndag 14 november 2010

Girls night out!

Jag vaknade trött och sliten efter middagen med familjen Edshage. Jonas hade åkt till flyget kl 12 för en vecka i Sverige. Så jag och tjejerna gick till poolen och var där hela dagen och åt lunch där.  Det var riktigt varmt och skönt. Hoppas att detta väder håller i sig nu. Ellie somnade i sin solstol så när vi skulle gå hem så flyttade jag henne till vagnen. När vi kom hem så vaknade hon till så då flyttade jag henne till vår säng också sov hon vidare. Hon är duktig på att sova den lilla :-)

Vi hade bestämt att vi skulle gå ut och äta och eftersom jag var sugen på Sushi så åkte vi till Leelas Palace. Vi kom lite tidigt (dom öppnade inte förrän kl 19) så vi hann med en promenad i trädgården i mörkret och att lyssna på lite musik.
Jag hade inte tänkt på att priserna kanske var ganska höga. Vi har ju bara ätit där på brunchen. Sushin köpte man bitvis med en, två eller sex likadana grejor. Jag beställde 4 lax nigiri (risbitar med lax uppe på) och 6 pyttesmå maki (rullar med sjögräs runt) med räka. Sedan fick det räcka:-) Varje Nigiri kostade 30 kr. Alla sushi bitar var väldigt små, men goda. Jag får köra sushifrossa på brunchen där istället. Barnen fick kyckling med cashewnötter och ris. Barnen åt inte upp sin så då kunde jag också få mat så att jag blev mätt. Tjejerna skötte sig jättebra hela kvällen och körde inte med något alls av sitt vanliga spring och skrikande. Tur det då kanske man vågar ta ut dom på egen hand igen! Det är kul när man ger sig iväg på något eget och det verkligen funkar. Dom trodde att vi bodde på hotellet när vi bokade bord (kom ju lite tidigare så det var ju lika bra att boka) och dom i restaurangen frågade också det. Det är väll inte så vanligt att man kommer själv med två små barn annars.
Jag får väll se om jag även kan hitta någon annan Sushi restaurang där man vågar äta och det inte är allt för stor risk att man ska bli magsjuk. Tjejerna ville smaka på min och dom gillade Nigiri med lax. Ingefäran envisades dom också med att smaka på men det var blä enligt Ellie.
Umesh hade aldrig ätit Sushi. Dom äter väll mest Indiskt kan jag tänka mig. Vi fick förresten upp honom på vår balkong på lite glass på natten när han skulle köra Jonas till flyget. Vi ropade uppifrån balkongen och han tackade till vår stora förvåning ja. Han hade berättat för Jonas något om att han lånat pengar till sin systers bröllop av en kompis. Jag trodde bara att han hade en syster och att hon redan var gift. Det stämde och hon gifte sig för några månader sedan. Han hade då lånat 50.000 rupies av en kompis och hade 30.000 kvar. Totalt kostade det hans familj 200.000 (ca 35000 kr) att gifta bort dottern. Detta är ju otroligt mycket pengar för dom. Umesh tjänar ju ca 14000 om året + det han får när han jobbar extra på söndagar. Hans mamma tjänar bara 5000 och hans pappa bara 8000. Om året alltså! Jag kan ju förstå varför dom vill ha söner och inte flickor. Umesh sa att han ville ha döttrar och att han skulle lösa det ändå. Det är ju dessutom sönerna som tar hand om dom när dom blir gamla. Så har man inga söner så har man ju ingen pension. 
Nu är det dags att käka frukost och gå till poolen för en heldag där. Vi ska äta på den vanliga söndags brunchen där. Idag är det Italienskt tema. Det brukar vara helt ok och ibland bättre och ibland sämre. Italienskt låter ju väldigt lovande och gott.
kram


Världens härligaste tjejer morgonmyser

Ellie, Mira och Alice badar.

Lite snarkis

Lyssnar på lite musik...

....som spelas fint

Guldvinge och Ellie väntar på maten

En glad Mira

Tjejerna Mellbin

Så här fint hade Bhavani förberett till när jag skulle göra köttfärssås en kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar