tisdag 23 november 2010

Svärföräldrar på plats!

Mira och Ellie är lyckliga över att ha fått besök och fick fina pärlor och pussel. Jonas hade dessutom köpt nya pärlplattepärlor då dom gamla var slut. Jag har inte hittat några här. Bara en pyssellåda där det var ett fåtal med.

Papparkakor, godis och andra julgrejor var också med i Jonas väska. Och godis till mig men det visade sig att mina föräldrar hade gått loss på min godispåse. 
Frukt och grönsaksshopping på Russelmarket gick bra. Umesh följde med in och hjälpte till med barnen och att bära. Hamburgarna på Hard Rock var en succé även denna gången. Det fanns inga hamburgare med kött i på barnmenyn så dom fick dela på en 180 grammare. Ibland är det ju bra att man har två barn.
Jonas, Elinor och Lars-Gunnar anlände till vårt hus vid 4 tiden på morgonen på lördagen. Dagen ägnades åt slappande vid poolen. Vi hade tur med vädret så det var fint och soligt hela dagen.
På söndagen var det dags för några timmars ätande och drickande på Leelas Palace. Även denna gång en mycket trevlig dag. Det var fint väder så vi kunde sitta ute. Sist satt vi inne och detta var mycket mysigare.  Barnen checkades in i ”Nallerummet” för Godis och film. Dom var kvar där ett tag så det var ju skönt. Sedan satte jag på en film vid vårt bord istället. Det är kanske inte så kul att sitta still i 4 timmar och äta för en 2 och 4 åring. Dom gör i ordning ett lekrum med personal där man kan checka in barnen. Där finns en lunch buffé och en kak och godis buffé. Fast barnen brukar äta hos oss och gå dit och äta godis efteråt. Denna gången åt dom mest från vuxen buffén. Kallrökt lax, oliver och räkor.
Idag var Elinor, Lars-gunnar och jag på Forum mall på morgonen och kollade in utbudet. En tröja till mig och Elinor och Lars-gunnar lyckades köpa presenter till alla sina barnbarn.
Nu ska vi iväg dit igen för middag på den Italienska restaurangen.
kram

Tjejerna testar Umesh mmotorcykel

Ellie testar den nya tvättkorgen

En helt vanlig dag i Bangalore

Busar loss med ballonger på Hard Rock

På brunch på Leelas

Barnens kak och efterättsbuffé

Larg-gunnar och Jonas tar en paus

Något för alla gottegrisar

Film är inte dumt

1 kommentar:

  1. Hej där!
    Var ett tag sedan jag var inne hos dig. vad trevligt och mycigt ni verkar ha det! Och vilka godis- och kakbufféer. Flott värre! Måste vara svårt att inte äta av allt... tänker jag. :-)
    Ha en fin dag,
    kram Caroline från ett vitt och snöigt gbg

    SvaraRadera