torsdag 21 oktober 2010

Bio in Bangalore

För några dagar sedan så pratade jag och Anna om att gå på bio, ev med Jonas och Anders om det funkade med jobbet. Det gjorde det inte så vi bestämde att gå själva. Vi ville se Eat, Pray, Love som skulle gå på bion här i närheten. Torsdag blev bestämt och jag googlade på Cinema + Whitfield + Bangalore och kom in på biografens hemsida. 

Några tips om ni ska gå på bio i Bangalore, vissa grejor gäller säkert bara Gold class salongerna

* Det går inte att planera när eller vilken tid som man ska går för biotablån kommer samma dag

* Ta inte med dig något att äta eller dricka. Inte ens i väskan för dom letar även där. Anna fick snabbt dricka upp sin smoothie som hon köpte precis innan. Min väska missade dom att kolla så min läsk klarade sig.

* Man får värdekuponger som man kan köpa för i snacks shopen på bion. Biljetterna kostade 250 (ca 40kr) och vi fick 100 rupies var att köpa för. Det räckte till en popcorn, en natchos stallrik och en flaska vatten.

*Det går inte att köpa allt som dom har i/bakom disken i snack shopen. Dom hade chokladkakor i en kyl men dessa gick inte att köpa. Inte för kupongerna och inte heller för pengar. Konstigt. Varför har dom då dom där?

* Kom i tid. Står det att bion börjar 16:55 så börjar den då. Inte som i Sverige där det är 20-30 min reklam innan

* Sätt er på er bokade plats. Eftersom filmen hade börjat så tog vi bara ett par platser. Självklart kom det några efter oss som påstod att platserna var deras. Så det var bara att hoppa åt sidan. Vi vet fortfarande inte vilka platser som var våra.

*Stolarna /fåtöljerna fäller man upp och ner med knappar på insidan av armstädet. Jag råkade sätta knät mot min och helt plötsligt låg jag helt ner. Ett fotstöd kommer även upp för bästa komfort!

* Stolarna är fantastiskt sköna!

* Det är en kort paus i mitten. Då kommer dom och ta beställning på dricka, popcorn och glass. Detta måste självklart utnyttjas så det blev varsin glass.

* Det går att få filtar. Vi tyckte att det var lite kyligt och skojade om att vi skulle ta med oss filtar nästa gång. När vi gick så såg vi att flera i raderna bakom oss hade filtar på sina stolat.

 Efter bion så tog vi en premiärtur hem i en  Auto rickshaw och susade hem den ca 1 km till Palm meadows. Bion var helt OK men själva besöket var jättebra. Detta måste vi göra om!
Eftersom Jonas kom hem sent så stannade Bhavani kvar lite längre idag. Mira hade simlektion kl 16 men det hann jag ju inte med. Jag hade tänkt ställa in men eftersom vi ställde in förra torsdagen pga förkylning så kändes det lite dumt att ställa in igen. Men varför måste jag vara med? Jag frågade Mira om hon ville ställa in eller om hon ville gå med Bahvani. Hon ville gå med Bahvani. Så jag skjutsade bort dom med bilen innan bion. Ellie skulle ju inte bada alls och hade med sig sina pussel. Det funkar ju så bra med Mira och Rochidas (simläraren) i vattnet så jag brukar bara översätta ibland när det verkar som hon inte fattar. Det hade gått jättebra utan mig! Där ser man :-)
Annars så har det inte hänt så mycket i veckan. I söndags så hade vi en slappardag vid poolen. Jonas har jobbat sent dom flesta av dagarna. Jag och barnen har varit och badat, varit på simskola (är fortfarande 3 ggr / vecka), varit hos Alice, jobbat mm. Jag var och handlade mat i tisdags så det är enda gången som jag har varit utanför Palm Meadows sedan i lördags till idag. Fast värre ”fängelse” kan man ju ha!
kram

Redo för bad i poolen

Så här går dom runt nästan hela tiden i området och tar ner blad där det är risk att dom kommer att falla ner själva.

Tjejerna utanför huset. Bambun börjar ta sig igen efter skövlingen.


Se vår fina lilla häck :-)

Gräsmattan har tagit sig men är inte klippt ännu

Paus på bio
 
Susar hemåt...

...i mörkret i en rickshaw

1 kommentar:

  1. hi hi... vad annorlunda mot Sverige, återigen! Vad roligt att Mira är så bekväm med "nanny". Och hon kommer ju verkligen vara en hejare på att simma och ha grym vattenvana!
    kram till er

    SvaraRadera