söndag 3 oktober 2010

Helg i Bangalore!

Hemma efter en slappardag vid poolen. Fast jag stack faktiskt iväg en timme före Jonas och barnen och gick till gymmet innan.
Igår så var jag iväg hela dagen själv på shopping. Eller helt själv var jag ju inte jag hade ju Umesh förstås. Fast han följer ju inte med in och är inte heller så pratsam. Jag räknar inte riktigt matinköp på Hypercity som shopping. Först åkte vi till en inrednings/klädaffär som heter Fabindia. Jag köpte en matta, typ som en trasmatta, till barnen eller vardagsrummet, och en golvlampa som är som en boll. Sedan åkte jag till Forum Mall. Ett ganska stort köpcentrum här i närheten. Jag gick in i en affär och kollade på kuddöverdrag och dom sa då att dom kostade 850 rupies, ca 150 kr. Jag sa att jag kanske skulle komma tillbaka efter att jag kollat i lite fler affärer. Han frågade då hur många jag ville ha och sa att jag skulle få ett bättre pris. 4 stycken ville jag ha. 350 rupies styck fick jag dom för då. Ca 50kr var dom väll värda så jag köpte 4 stycken. Tur att jag inte bara tog dom direkt. Jag tyckte nog att det var väl dyrt. Detta är ju bara fodral sedan ska man ju ha innerkuddar också. Kollade runt i dom flesta affärerna och köpte lite strumpor till Jonas, pärlor till barnen och en blus till mig. Jag åt lunch på den Italienska restaurangen som vi åt middag på en kväll.
Sedan vidare till Total för att köpa mat och alkohol trodde jag. Det visade sig att de inte sålde alkohol lör och sön heller på domslutet. Jag trodde att det bara var tors-fre.  Det tog 100 år i kassan för den innan skulle betala med kuponger och dom höll på och dividerade fram och tillbaka. Till slut bytte jag kö. Då visade det sig att den också skulle betala med kuponger. Men det gick som tur var snabbare. Kassan tog säkert 30 minuter och då var det ju ändå bara en före mig. Vidare till Frosties för att köpa nötkött och kyckling. När jag skulle betala….inget kreditkort….f..n. …dom måste ha glömt att lämna tillbaka kortet på Total. Betalade kontant och tillbaka till Total. Umesh undrade om han skulle följa med upp men det var enklare att han cirklade runt med bilen. Upp till tredje våningen och gå genom hela affären till andra våningen och bort till kassorna. Frågade han i kassan som skickade vidare till sin chef som satt i hörnet. Han ringde till någon och efter en stund kom en tillbaka med kortet. Så nästan en timme senare åkte vi förbi Frosties igen. Åkte hemifrån vid 11 och var hemma ca halv sju. Helt slut! Jonas hade fått tina färdig köttfärssås till barnen och så gjorde han ny när jag kom med nötfärsen.
Tillbaka till det där med kortet...Jonas blev av med sitt kort i en automat här nere (han glömde nog att ta det). Han beställde ett nytt och skulle hämta det när han var hemma. Där hade dom tydligen skickat tillbaka det även om tiden inte hade gått ut (dom ha ju post och paket liggande för utlämning ett visst antal dagar). För att komma åt internet banken så behöver man ju kortet men Jonas kan ju föra över pengar till vårt gemensamma konto med förenklad inloggning (utan kortet) och sedan kan  jag ju ta ut dom därifrån. Men det går ju inte om jag också blir av med mitt kort...
I fredags så var jag och barnen hos Anna , Alice och Ada hos mat och vin tillsammans med en annan familj. Jonas blev sen från jobbet och sedan följde han med mannen från den andra familjen för att spela poker med ett gäng. Mira somnade i soffan men Ellie som hade sovit middag sent var vaken tills vi gick hem strax efter 11. Jag är supernöjd med vår nya Phil och Ted syskonvagn. Bara att lasta in båda barnen och promenera hem. På väg in i köket för att göra välling till Ellie. Då är det en kackerlacka inne i köket igen. Den är något mindre och sitter uppe på diskbänken. Trött och efter några glas vin så gick det betydligt enklare att döda den. Jag hämta Jonas sko igen (orkade inte ta en påse runt den denna gången) och smällde till den.  Gjorde välling till Ellie och gick och la henne. När jag skulle kolla till barnen efter att jag gjort mig i ordning så var Ellie borta. Kollade i Mira säng…där var hon inte heller…tände lampan…inte i någon av sängarna…gick längre bort i rummet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar