lördag 23 oktober 2010

Svensklunch och Halloweenpyssel

Igår var det återigen dags för svensklunch. Denna gången var det inne i stan så jag och Mariam åkte tillsammans. Det var vegetarisk buffé på South Indies. Efter det tog den shoppingvana Inger med Mariam och mig på lite shopping. Först åkte vi till en affär som heter Pantaloon. Där hittade jag en supersöt klänning till någon av barnen, den fanns bara i en storlek. Den fick bli till Mira tills vidare då den var för lång för Ellie. Ellie får få nästa klänning. Det sa jag sist också! Ellie blev hysterisk när jag kom hem när det inte fanns någon klänning till henne men blev nöjd när hon fick prova den.
Vidare till ett litet ställe som låg jättemysigt bland en massa stora träd. Dom hade jättefina inredningsgrejor, fina kläder och affär med helt fantastiska Saris. Dom var i helt fantastiska tyger och med broderier. Allt var handgjort. Dom var relativt dyra och en som jag tyckte var superfin kostade 15000 rupies (ca 2500kr).
På vägen hem hämtade vi Asim (Mariams man) han jobbar för Volvo Aero så han sitter i samma område som Jonas sitter. Så nu vet jag var Jonas håller hus hela dagarna också.
Illamående promenerade jag hem från Mariam till barnen. Jag blir åksjuk när jag åker bil för länge i stan för det är mycket fartgupp också blir mycket insaktningar och starter. Sedan är det guppigt i gatan och bilen svänger fram och tillbaka mellan bilar och hål i gatan.
Barnen var ju själva med Bahvani hela tiden, jag var borta i 6 timmar. Det hade gått jättebra. Ellie hade varit trött och hade sovit i över tre timmar. Det funkar mycket bättre med att lämna barnen med Bahvani nu. Förut så var dom lite negativa mot henne men nu är det inga problem och hon brukar sitta och pyssla med dom. Hon brukar sitta och sortera upp pärlorna till pärlplattorna i olika färger till barnen. Dom brukar numera även försöka få mig till det men jag är inte lika pigg på det.
Idag var Mira och jag iväg på Halloween pyssel. Mira ville att jag skulle stanna kvar så jag var med och hjälpte henne hela tiden. Hon hann med en massa skojigt pyssel. Dom fick fika också så pysselfesten var en riktig hit. Jonas och Ellie hängde vid poolen istället.
Nu sitter vi och väntar på att få vår middag levererad. Jag och Anna beställde mat från en Indisk restaurang igår så vi beställde därifrån idag också. Jonas och Anders var och spelade poker hela kvällen borta på klubben igår tillsammans med dom andra killarna. Jonas åkte ut någon gång i mitten men han var nöjd med att sitta och dricka öl och tjôta.
Kram
Mira i sin nya klänning

Liten Ellie, lång klänning

Fin blev hon :-)

Fredagsmys hos Edshage


Mira, Alice och Alva på pyssel

Spöke och spindel klara

Målning av ljusstaken

buhhhh

En fin mobil blev det

Grrrrr....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar