fredag 29 oktober 2010

När kan man simma?

När kan man simma? Mira kan simma hela bassängen nu längst långsidan, ca 10 meter. Hon kan även simma "Alice sim" en sorts trampa vatten/hundsim med ansiktet precis ovanför ytan. Hon simmar bäst när jag säger att det är simtävling och jag eller simtränaren simmar med bredvid. Då simmar hon på som bara den. Ellie vill också vara med och träna och simtävla. Kolla in Ellies stil när hon hoppar i från kanten och simmar. Ansiktet ner och sparkar med fötterna, upp och ta luft och ner med huvudet igen. Samma som syrran såklart.

Jonas och jag tävlar i ett spel på hans telefon, Fruit Ninja. Just nu är det jag som har rekordet :-) Då erbjuder Jonas Umesh 200 rupies om han lyckas slå mig. Han har ju ganska många dö-timmar att slå ihjäl på en dag. Umesh frågar vad telefonen kostar och vill sedan inte göra det för han säger att då kommer bara dom andra vilja spela också. Han erbjuder sig då att sitta utanför vårt hus på kvällen och spela.

Nu har vi käkat ost och druckit vin. Importerad ost. Brie och Cambozola. Fast dom såg likadana ut och smakade precis samma. Fikonmarkelad har dom också här. Mums!

Imorgon bär det iväg till Mysore på utflykt och 2 dagar på hotell.

kram

<><>
Såhär kan man åka om man inte har någon syskonvagn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar