onsdag 27 oktober 2010

Kaputt hjul

Vi fick punktering på bakhjulet på vår Phil & Ted syskonvagn häromdan. Jonas lämnade in hjulet på en liten cykelverkstad på vägen till jobbet. Så här såg det ut när dom hämtade det på eftermiddagen…
…han säger att han bara fyllde på luften och att det då gick sönder! Yeah right! Det låter ju troligt eftersom plasten varken var sprucken eller direkt trycker mot där hur mycket man än blåser upp det. Han har väll tagit något verktyg och bänt allt vad han har kunnat. Det är konstigt för i många länder så har hantverkarna inte någon direkt känsla för vad man kan och inte göra utan bara bänder och drar. Varför??? Undrar om det finns någon återförsäljare för Phil & Ted i Indien?? Dom har inga ”riktiga” vagnar alls här vad jag har sett. Utan bara olika sorters paraplysulky (finns även dom bättre rejälare paraplysulkyna). Jonas ringde till Happyland på Backaplan. Dom kunde beställa hjulet men man var tvungen att komma in och betala handpenning först. Jonas undrade om han inte kunde betala med kortet över telefonen med siffrorna då det går i många affärer. Men dom vägrade! Så då skulle vi isåfall få en person att åka dit två gånger. Jag ringde till Babyproffsen istället. Dom hade däcket inne och jag la undan det och min snälla mamma åkte och köpte det samma dag. Det var dessutom 150 kr billigare där. Så ”bara” 600 kr istället för 750 kr. Hmm…  Han som pajade hjulet har väll inte direkt några pengar så vi får glatt betala det själva. Om det hade varit i en affär i Sverige så hade dom ju självklart fått betala det men det är ju inte så lätt att kräva in nästan en månadslön från någon här. Även om det är irriterande!!! Mamma lämnade sedan däcket till min syster som ska lämna det vidare till Anders Edshage som är på besök i Sverige i veckan. Han tar sedan med sig det så vi får det på fredag! Tack alla än en gång för hjälpen!
Nu brukar det vara slagsmål om vem som ska få åka i paraplysulkyn till och från poolen. Vi har ju nästan alltid lite bråttom så ibland får Ellie sitta i Miras knä också kör jag i full fart. Visst Mira kan ju springa dit men hur pigg är hon då på sin simlektion. Det går sådär med simlektionerna. Hon lyssnade och tränade bättre i början. Hon kan inte crawla men hon kan ta sig runt i poolen själv nu och kommer upp då och då och andas. Annars trampar hon vatten med munnen precis ovanför ytan. Får hoppas att crawlingen släpper. Hon är ju superduktig men om hon bara ansträngde sig lite mer så hade hon ju lärt sig jättebra.
I söndags så var vi på BBQ i stan hos Jim på Jonas jobb som ska flytta vidare till Japan. Eftersom vi ändå skulle till stan så passade vi på att åka in tidigare och gå i affärer. Vi hann till Bangalore Mall och Garuda Mall. Fast på Garuda så åt tjejerna Nuggets och pommes så Jonas stannade med dom där medans jag tog en snabb koll vad det fanns för affärer. En väska blev det i varje fall på Bangalore mall!
I måndags så åkte jag till Forum mall och kollade lite i affärer. Jag tog en Rickshaw dit. Sedan åkte jag vidare till outleten vid Marathalli bridge. Jag köpte bara en kjol på Lacoste till Mira. Sedan susade jag hem i mörkret igen i en Rickshaw.
Jonas är ute med jobbet idag så jag är själv med tjejerna. Vi har fortsatt och sätta upp teckningar på deras väggar.
Kommer det ingen bil i mötande körfält så används gärna detta också.

Nya väskor

Massor av bilder på väggarna har det blivit




<><><><>
<>
<><><><>
Pärlplattskollage


Mira pysslar och Ellie saboterar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar