tisdag 12 oktober 2010

Tredje simlektionen

Ellie är förkyld. Hon har lite feber, är snorig och har hosta. Så inget bad för henne. Mira är lite förkyld och är lite trött men vi var ändå på simlektion igår och idag. Det gick nästan bättre första gången. Man märker att det är mycket att tänka på. Armtagen, sparka med benen (inte nog med att hon ska sparka med dom utan dom ska vara raka också), upp och andas och då komma ihåg att fortsätta att göra både ben och armtag och fortsätta till andra sidan. Förhoppningsvis så släpper det snart.
Idag hade jag och barnen två timmars kvalitets och pysseltid innan jag började jobba. Dom fick måla med Akvarellfärger, vi spelade spel och sedan läste vi sagor. Jag är ju med dom jättemycket men det är inte så ofta man ägnar sig 100% åt dom. Ivarjefall inte någon längre stund. Fast jag brukar ju gå och bada med dom men det är inte riktigt samma sak. Inte att man bara är hemma och leker med barnen med det som dom vill leka. Vi körde lite teater med sista sagan: Bockarna Bruse. Ellie var minsta bocken, Mira mellersta och jag den största. Sedan hade vi en uppvisning när Jonas kom hem.
Igår sa jag till Bahvani att jag vill att hon är i tid på morgonen. Hon börjar ju 9:30 och kommer ofta 10 minuter för sent. Om jag ska till gymmet och barnen ska vara hemma så står jag färdig och väntar till hon kommer. Jag måste ju komma iväg så att jag hinner hem tills jag ska börja jobba också. Det spelar ju ingen roll om det händer någon gång men nu händer det oftare än att hon är i tid. Jag gillar inte att säga till men jag gillar ju inte att hon kommer sent hela tiden heller så jag sa ivarjefall till. Idag var hon i tid!

På fredag är Jonas ledig. Det är någon sorts helgdag. Volvo är stängt men det verkar som om skolorna är öppna. Undrar om det är OK att jag följer dom Indiska helgdagarna istället för dom Svenska nu när jag är här :-)

kram

Utsikt över Palm Meadows från utomhus våningen med tak över ovanför affären där vi kör svensk-gympa


Ellie skapar

Mira skapar

Miras överst och Ellies underst



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar