onsdag 2 februari 2011

Bokat in Bhavanis dotter till neurolog

Vår maid Bhavanis dotter är sjuk och  dom vet inte vad det är. Hon fick några anfall för ett tag sedan. Likande som epelespsianfall. Hon fick någon medicin som jag tror att hon åt tillfälligt. Jag trodde även att dom gjorde en skanning av huvudet men det gjorde dom tydligen inte. Jag hade fattat det så av Bhavani. Nu fick hon ett nytt anfall i helgen så igår åkte dom till sjukhuset. Dom hade tydligen ingen doktor där i måndags. Bhavani åkte dit tidigt på morgonen och fick tog en nummerlapp. Sedan kom hon till oss med sin dotter då doktorn inte skulle komma förrän efter kl 13. Jag tror att hon fick nummer 57. Han undersökte skrev ut medicin och hon fick en tid för en skanning. Den 7 Mars. Om över en månad alltså.

Jonas och jag disskuterade och jag ringde sedan till det sjukhuset där vi var med Mira och bokade en tid med en neurolog på fredag kl 16. Jonas eller jag kommer att åka med. Om doktorn sedan tycker att hon ska göra en skanning så kan man få tid till det och göra det inom några dagar. Där Bhavani har gått är ett kommunalt gratis sjukhus och detta är ett privat. Dom kommunala är inte alltid bra. Umesh har sagt det och Jonas pratade med sina jobbarkompisar och vården där är inte alltid den bästa. Om neurologen säger att hon behöver göra en hjärnröntgen så kostar det 1500 rupies på det privata sjukhuset (ca 220kr). Mycket pengar för dom men inte alls mycket fös oss! Undrar vad det skulle kosta att boka in sig på det i Sverige på ett privat sjukhus?

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar