lördag 26 februari 2011

Sista dagen!

Igår gick vi till poolen en sväng på förmiddagen. Jonas hann dock inte vara där mycket då han först gick och tog en ryggmassage, sedan traskade han ner till administrationen på klubben och pratade med dom. Upp för ett snabbt dopp och en snabb lunch som han fick kasta i sig då den tog så lång tid att få och han skulle hem och besiktiga huset. Dom tyckte att allt såg bra ut. Dom verkar inte vara så petiga att det är massor av märken på hela väggarna. Huset var nymålat när vi flyttade in och jag fattar inte hur det har kunnat bli så smutsigt/repigt. Fast på ett ställe så har Ellie ritat med bilnyckeln så att det har blivit en massa gråa streck så där vet jag ju vad som hänt.

Sedan åkte Jonas och jag in till stan, barnen fick stanna med Bhavani. Lämnade in min systemkamera på Canon sevicecenter för blixen har slutat att funka. Får fjäska för någon så att dom kan hämta ut den ;-) Man kunde tydligen inte få tillbaka den samma dag utan det tar visst hela 4 arbetsdagar.

Vidare till Commersial street för att kolla på och beställa överkast. Det kunde man inte heller får samma eller nästa dag utan tar en hel vecka. Förra gången vi var i den affären så träffade vi Asim och Mariam. Gissa vem som kom in när vi var nästan klara. Självklart dom igen. Dom skulle tillbaka nästa vecka så som är även jättesnälla och hämtar ut våra grejor. Supertack :-)

Ja ja, planeringen kunde varit bättre!

Stekte på två bitar oxfilé och tog sallad och delade på en tomat till. Var inte mycket tid, ork eller mat till att fixa något annat. Barnen hade ätit tidigare.

Sedan började packning. Köksgrejor ner, tömma alla skåp och garderober, barnens leksaker, mina kläder (nej jag har inte alls köpt mycket kläder som Jonas påstår ;-) ), Jonas kläder, det sista av barnens kläder. Fruktcentrifugen som jag ska ta som handbagage. Bort med knivarna i mixern och ner med Hello Kitty lampan i samma kasse. Vi har ju skickar hem två av våra hårda väskor så nu hade vi bara en mindre hård väska, en kabinväska, två mellanstora bagar och en jättestor bag. Detta räckte inte så mina kläder har jag fått packa i en sådan där rektangulär kasse med dragkedja högst upp. Ett helt gäng saker i ett hörn i gästrummet som vi får lämna kvar som Jonas får ta med sig när han kommer i maj.

Vi började vid kl 20 och kl 1 var vi färdiga. Tur att vi redan har skickat hem 3 väskor + 10 kg som mina föräldrar tog.

Det kändes konstigt när jag tömde bokhyllan i barnens rum och packade ner alla grejorna. Overkligt och definitivt. Jag kan tänka mig att det känns annorlunda för mig än för Jonas. Han vet ju att han kommer komma tillbaka fler gånger på jobbresor. Jag kommer troligtvis aldrig tillbaka. Undrar om man vänjer sig in vid ett nytt ställe lika fort om man flyttar i Sverige? Jag tror inte det. Här träffar man ju folk i samma situation och men får fort människor att umgås med. Vi kommer att sakna er!

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar