onsdag 23 februari 2011

Nedräkning - 4½ dag kvar

Onsdag, bara 4½ dag kvar till hemfärd till Sverige!

Har ringt till barnens förskolor och sagt till att dom kommer på tisdag kl 8:30
Jonas har beställt besiktning av detta huset.
Nytt jobb till Bhavani fixat. Hon kommer att jobba kvar här i huset hos det svenska par som ska hyra huset.
En väska packad som ska skickas med en kollega till Jonas. Får väll snart börja packa resten av grejorna också. Det är mest kläder att packa.

Idag var jag åter på RXDX. Skulle göra ett nytt test för att kolla sockret. Så dit kl 7. När jag kom upp till receptionen till Labbet så sa dom att jag kunde sitta ner och vänta. Var??? I sofforna låg det ett helt gäng Indier och sov. Det fanns en ledig fåtölj till mig iaf. Dom höll på att göra om golvet i ett rum så jag gissar att det var byggarbetarna som låg där och sov. Lite annorlunda. Undrar om dom hade sovit där hela natten! Jag gissar det för som såg hemskt yrvakna ut när dom gick upp och sedan började bära säckar med mackadamm och plattor.

Jag fick ta ett blodprov och fick två boxar med Glukos pulver som jag skulle blanda med vatten. Ner till kiosken på första våningen och köpte två liter vatten. Hällde ut 2/3 ur den ena flaskan och i med glukoset. Vattnet smakade väldigt sött, men det kanska inte är så konstigt när man häller i 100g socker pulver.

Sedan fick jag vänta i en timme innan blodprov nummer 2 kunde tas, vänta en timme på nr 3 och ytterligare en timme för nr 4. Så ett avsnitt av Greys Anatomy och två avsnitt av Private Practice senare så var jag färdig (hade lånat med mig Miras dator). Bhavani hade börjat tidigare så Jonas kunde åka till jobbet. Barnen sov ända till kl 9.

Igår var några från Jonas jobb här. Det var bara 4 st. Bhavani gjorde en vegetarisk rätt, ris, chapati och några andra potatis/mjöl friterade saker. Jag fixade tomat, gurka och grönsaker som vi gjorde i ugnen. Jonas grillade biff, kyckling och ost. En var vegetarian, två åt inte biff också var vi 3 st som åt biff. Jag blev lite förvånad när en bad om vatten att dricka och han sedan drack direkt ur en nästan full flaska. Sedan började dom skicka runt den och dricka i den allihopa. Jag såg då att dom drack på det Indiska viset. Hälla i munnen utan att nudda läpparna. Dom gör det hemma hela tiden berättade dom, förutom barnen då. Ett bra sätt att spara på disk  :-)

En stund innan dom skulle komma så ramlade Mira ner från en klätterställning på lekplatsen. Hon hade fått gå ut själv med Hanna (som är 7 år) för första gången. Hanna hjälpte henne hem. Hon skrek och grät och skrek. Hon hade ont i ena kinden och örat. Det syntes inget och svullnade inte upp. Jag satt med henne i hennes säng och satte på en film. Hon blev något bättre men grät ändå och klagade att det gjorde ont. När det gått över en timme så sa vi att vi får nog åka till sjukhuset med henne. Vi tänkte låna en chaufför från en av gästerna men hon var sen så vi fick vänta. Rätt som det var så var Mira bra. Klagade eller grät inte. Gick och sprang omkring som vanligt. Idag är det inte heller något fel på henne.

Imorgon ska jag till RXDX (förhoppningsvis för sista gången) igen för att få svar på proverna. Sedan är det min sista lunch med svenskdamerna som vi har en gång i månaden!

Alla frågar hur det känns nu när vi ska åka hem. Det är både och. Jag hade nog kunnat tänka mig att stanna längre men det blir säkert bra att komma hem också. Det finns ju fördelar och nackdelar med båda. Alla som bor och lever så här kommer ju förr eller senare till punkten att flytta hem. Om man nu inte väljer att flytta vidare som ganska många verkar göra. Om vi hade stannat ännu längre så hade det ju inte direkt kännts lättare.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar