tisdag 7 december 2010

Liten dator-marodör!

Lämna inte en 2½ åring obevakad för att kolla på film på datorn....

Som tur var så gick ingen av fästena sönder. Ellie har nu datorförbud när hon är obevakad.

En hjälpande hand....eller fot rättare sagt! Jag vet inte om rickshawn som åker först har motorstopp eller bara inte orkade upp för den svaga uppförsbacken. Killen i Rickshawn bakom ger ivarjefall en hjälpande fot. Båda hade fullt med passagerare i.


Idag var jag på yoga. Jag var där även igår på en provgång och idag så skrev jag in mig för en månads träning. Så tre gånger i veckan ska det yogas. Det är en typ som heter Ashtanga som är grundad i Mysore som ligger 14 mil söder om Bangalore. Det är grundarens barn barn som tränar oss. Det är inte som dom fåtal yoga pass som jag har varit på i Sverige, fast det var någon sorts poweryoga. Här gör man övningarna i en viss ordning och ju duktigare man blir så får man göra fler och svårare övningar. Så alla kör sitt eget pass. Vi är bara 4-6 st än så länge. Det är inte samma tempo och eftersom jag än så länge är stel som en pinne och nybörjare så gör jag bara ett fåtal övningar. Läraren går runt och hjälper till och inte som hemma när dom står framför och gör likadant. Jag tyckte att det var lite knasigt igår men redan idag kändes det mycket bättre. Jag får väll se om jag blir någon yoga master.

kram

4 kommentarer:

  1. hi hi man kan nästan tänka sig att filmen Ellie såg inte var särskilt roande?! ;-)
    Ang den andra bilden, alla sätt är bra förutom de dåliga! :-)
    Yoga låter underbart! Att tränaren går runt låter med super, lite mer interaktivt och levande än landet-lagom-Sverige!
    kram till dig

    SvaraRadera
  2. Det var Barbapapa men jag tror att hon satte igång med sabotaget efter den tog slut. Hon är väldigt driftig och påhittig den lilla.
    Har träningsvärk i triceps idag så någon nytta verkar det ju göra.
    kram

    SvaraRadera
  3. Ett så händigt barn! Nästa steg är att hon kommer på ett kul skämt från datorns barndom - att trycka tillbaks tangenterna fast på fel platser.

    SvaraRadera
  4. Jo den är bra :-) Fast än så länge så är hon bara i demolierings stadiet. Fast återbyggnadsstadiet kanske kommer snart. Då kommer hon at kunna göra underverk!
    kram

    SvaraRadera