fredag 17 december 2010

Tupperware in India

Tupperware finns även här. Självklart så tackar man aldrig nej till en inbjudan till Tupperware party så för några veckor sedan var jag på Tupperwareparty hos en av dom andra svenska fruarna. Det var ju JÄTTE länge sedan jag var på Tupperware party så jag räknade med att mitt Tupperwareshoppingförbud som Jonas gav mig inte gäller längre. Här har jag ju dessutom inga Tupperwareburkar. Eller ju det har jag ju. Några små som vi hade välling och kex i till barnen på flyget. Shoppingförbud gäller väll också bara i det landet som det utfärdas? Eller?

Det fanns inte alls lika mycket grejor i det Indiska sortimentet. Vissa saker var samma också fanns det saker som vi inte har i Sverige. Vattenflaskor med kylväska och lunchväskor med kyl/värme. Dom flesta lagar sin mat på morgonen också försöker dom hålla den varm och mikrar den inte innan dom äter den.

Det blev några lunch mikrolådor och ett set med tre Indisk inspirerade burkar. Perfekt att ha pepparkakorna i :-)

Det bästa av allt. Det är jätte mycket billigare än i Sverige! Vissa grejor kostar 1/3 eller 1/4 mot i Sverige.

Fina Indisk inspererade Tupperwareburkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar