tisdag 21 december 2010

Snön som nästan snodde julen!

Idag vid 9 tiden skulle mina föräldrar lyft från Landvetter till Frankfurt för att sedan åka vidare till Bangalore. Igår så går dom in och kolla och då står det att flyget är inställt pga snökaoset. Dom ringer då och bokas om…inte till onsdagen…inte till torsdagen…utan till fredagen den 24’e, alltså självaste julafton. Då kommer dom fram hit på morgonen på juldagen. Besvikelsen var stor och vi började vid 11 tiden på kvällen här leta efter alternativa färdväger. Planen från Frankfurt till Bangalore gick ju det var bara Göteborg – Frankfurt som var inställt. Köpenhamn – Frankfurt gick ju. Men nu var dom redan ombokade och deras tidigare platser på det planet var borta.
Imorse hittade jag att det fanns 8 biljetter på onsdagen från Frankfurt till Bangalore. Fast detta var 1 klass biljetter. Jag ringde och försökte få dom men det lyckades inte så då mailade jag till min Torped Jonas och förklarade situationen. En stund senare ringde han och sa att uppdraget var avklarat och att han fixat in på dom på två förstaklass biljetter på onsdagen. Tack Jonas du är världens bästa :-) Så nu åker dom tåg ner till Köpenhamn idag och sover på hotell på flygplatsen och åker vidare till Bangalore via Frankfurt imorgon. Nu hoppas vi att dom får en skön resa och att det inte blir något mer stul eller en massa snö.
När vi inte trodde att dom skulle komma så bestämde vi oss för att inte fira någonting den 24’e (Jonas var till och med inne på att åka in och jobba) utan att fira den 25’e istället. Vi hade tänkt säga till barnen att julafton var på lördagen (fördelen med att dom inte är så gamla) och jag berättade för Bhavani och Umesh om våra planer på att helt flytta julen så att dom inte skulle säga något konstigt så att barnen skulle undra var julen tog vägen. Vi tyckte att det var bättre än att ha en halvdan julafton själva den 24’e och sedan en till den 25’e. Jag lyckades till och med fixa luckorna på chokladkalendrarna imorse. Mira sa att det var dags att ta sin choklad när hon började ta på sig. Då sa jag – Men den har väll ni redan tagit. Så hon tänkte inte mer på det och började ta på sig istället.
Nu håller vi tummar och tår för att dom kommer hit på torsdag så att det blir julafton den 24’e ändå.
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar