fredag 10 december 2010

Tomten kom tidigt i år!

Ivarjefall för mig som idag köpte en ring på en home försäljning här i området. Det är en silverring från India Lil. "Homepartyn" är vanligt här. Eller det är mer som öppet hus. Det skickas ut mail innan (det finns en mailinglista som dom flesta kvinnorna här i området är med på). Sedan är det bra att droppa in och kolla på saker, fika och prata. Det är massa olika hela tiden. Idag Silversmycken, en fotograf och dukar. En annan dag var jag på en där dom sålde kort, schalar, väskor och kuddfodral. Den gången blev det ett stort kuddfodral som jag har tänkt att ha som golvkudde hemma i Sverige.

Jag var även på en visning av Calcutta mannens saker för ett tag sedan. Han säljer dukar, lakan och lite andra saker. Allt handgjort och tillverkat i Indien. Jag köpte en stor och en mindre julduk, en vit duk med broderier och en födelsedagsduk. En födelsedagsduk måste man ju bara ha ;-) Jonas får bli först att använda den.

Kl 8:30 ringde det på dörren imorse. Det var rörmokaren som kom för att kolla på vår varmvattenberedare på ovanvåningen. Den läcker, låter konstigt och trycket är dåligt också. Han lagade läckan och kommer tillbaka på måndag med reservdelar för att fixa det andra. Så nu väntar vi bara på att det kommer en snickare lagar gästsängen, en elektriker för att fixa en lampa i vårt sovrum som dom var och monterade ner för några dagar sedan + kolla på vamvattenberedaren i köket som bara funkar ibland.

Ikväll ska jag på tjej afterwork. Har även bokat tid för klippning och färgning. Hoppas att det går bra.

kram

Senaste shoppingfyndet

Klart man måste ha en födelsedags duk

Tjejerna fick förkläden med en liten elefant på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar