tisdag 28 september 2010

Annika-dag

Idag har jag haft en Annika-dag!

När Bahvani kom imorse så stack jag bort till gymmet direkt. Dom har pass i Aerobicsalen kl 10 så jag tänkta att jag testar ett sådant. Idag var det Step. Helt OK. Men det var lite svårt att höra vad hon sa och eftersom jag inte ens kan Stepp språk på svenska så var det ännu mer förvirrande.

Hem och jobba och sedan iväg till SPA't direkt efter. Bahvani tog då Mira, Ellie och Alice till lekrummet. Först var jag bokar på Bodyscrub. Jag har gjort det en gång tidigare på Hagabadet men då var det en kille som gjorde det. Här är det alltid personer av samma kön som gör massage och scrubb behandlingar. Här var dom verkligen grundliga. Inte mycket missades. Inte heller så fick man ha handuk över sig (eller om man bett om det så hade man ju säkert fått det). Det rev bra i hela kroppen så jag kände sig lite skinnflådd efteråt och alldeles varm. Scrubbad och klar så vägen till duschen också vidare till ansiksbehandling. Efter en konsultation så tyckte hon tydligen att jag behövde en rejäl rengöring så det blev en av dom dyrare behandlingarna. Jag fick på mig en lustig liten säck som man knöt under armarna, fast den gick bara ner till knäna. Hon körde med en polermaskin som kändes som en sådan som man kan ha och tvätta bilen med. Vidare med en skrapa för att får bort smuts. Det gjorde jätteont. Sedan körde hon med något som kändes som en lite roller. Massage, krämer och ansiktsmask. Jag behöver komma om en månad och göra en annan behandling. Man tror ju att man ska bli fin när man har varit på ansiktsbehandling men man ser värre ut än innan :-)

Så nu sitter jag här alldeles ren och nyäten och är ganska nöjd med min dag!

Mira är bra igen så imorgon ska vi nog kunna ta oss till poolen igen!

kram


Igår hade vi tjejkväll och målade naglarna

Lite sötnos

Mira och Bhavani gör Samosa (som piroger)

Bhavani lägger i grönsaksfyllningen

En stolt Mira

Se så fina som blev

3 kommentarer:

  1. Mmm ser gott ut! Du lever en verklighet så långt ifrån in egen.... och det är så fascinerande o härligt o läsa om! Själv får jag vara nöjd om jag orkar tvätta ansiktet med ansiktstvål om kvällarna men oftast är jag för trött :-o
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att du också kunde få gå på en helt annan sorts behandlingar! kram Annika

    SvaraRadera