fredag 24 september 2010

Fredagsmys med Ellie

Nu har jag fredagsmys med Ellie.
Pingu, chips och mangojuice. Bättre kan det ju inte bli om man är lite drygt två år :-)

Mira är på fredagsmys hos Alice. Alice föräldrar skulle bort så dom är själva där med deras maid och Alice lillasyster Ada 6 mån. Jag ska hämta Mira om en timme eller så när det är dags för läggning.

Idag var jag på svensklunch med 13 andra tjejer som bor i Bangalore. Lunchen var trevlig och maten var bra, även om servicen var ganska dålig. Barnen var själva hemma med Bahvani i nästan 3 timmar. Jag har ju bara lämnat dom själva med Bahvani på lekplatsen eller lekrummet innan, annars så har jag ju alltid funnits i huset eller i närheten. Mira ramlade i trappan och slog i pannan rätt rejält men hon är pigg och igång och verkar inte ha fått någon hjärnskakning. Annars så hade det funkat bra.

Igår var jag på vaxning Vi var och badade innan så jag sa till Bahvani att komma och ta barnen. Barnen ville självklart titta på så dom och Bahvani fick knö sig in i det pyttelilla rummet medans mina underben blev vaxade. Dom hade en annan teknik med vaxandet än vad jag är van ifrån hemifrån. Dom hade flytande varmt vax som hon kletade på med en spatel som såg ut som en smörkniv. Sedan tog dom på remsan och sedan slet hon till. Jag är van vid att man alltid håller fast i skinnet nedanför med den andra handen samtidigt som man drar. När man inte gjorde detta så gjorde det betydligt ondare än vad det brukar göra. Så hon liksom bara slängde på remsan och sedan snabbt tillbaka, sloff, sloff. Snabbt och effektiv men något mer smärtsammt! Ellie satt och sa att mamma var duktig.

Inatt kommer Jonas hem!

Sådär ja. Nu har jag och Ellie klämt en hel chipspåse av den största sorten! 70gram, lite skillnad mot hemma där det till och med är svårt att få tag i 200grammare.

kram

2 kommentarer:

  1. Duktig mamma!
    Ungar är då för härliga med sina kommentarer :-D

    SvaraRadera
  2. aj aj aj låter lite smärtsamt! Men samtidigt lyxigt! :-)
    Roligt att läsa om ditt liv där nere, ni verkar ha det superbra!
    stor kram!!

    SvaraRadera